Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4080291408   Eines digitals per a l'avaluació competencial
2019-2020   Taller a centre. Secundària Obligatòria
  
   17/10/2019 - 30/6/2020 (15 hores) de h a h
   INS Ramon Casas i Carbó
   c. Lluis Companys, 2 (Palau-solità i Plegamans) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental VIII
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida
   DATA INICI PROVISIONAL
  
Descripció i   Metodologia:   Es presentaran les rúbriques com a instrument d’avaluació, fent èmfasi en la seva utilitat per aconseguir fer una avaluació formativa i formadora. Un cop conegudes les rúbriques, es dissenyaran rúbriques de forma acordada amb els assistents per tal que es puguin utilitzar de manera transversal al centre. A més, es presentarà l’eina CoRubrics que permet simplificar l’ús de rúbriques per fer co-avaluació i auto-avaluació per part dels alumnes.
  
Objectius   Aprofundir en el coneixement i ús de les rúbriques com a instrument d'avaluació (formativa i formadora), i en el disseny de de rúbriques que es puguin utilitzar de manera transversal al centre.
  
Continguts   - Rúbriques: què són? en quin context s’utilitzen? quina avantatges i quins inconvenients presenten?
- Exemples de rúbriques: valoració i crítica de les mateixes.
- Avaluació formativa i formadora: definició dels dos termes. Relació amb les rúbriques i ús d’aquestes per tendir-hi. Co-avaluació i auto-avalució amb rúbriques.
- Disseny d’una bona rúbrica: elements a tenir en compte. Avaluació competencial. Disseny de pre-rúbriques per dissenyar bones rúbriques.
- Disseny de rúbriques transversals per al centre: elecció d’aspectes comuns a avaluar i definició de les rúbriques a partir de les competències clau.
-CoRúbrics: una eina per avaluar amb rúbriques.
-La veu de l’alumnat: poden els alumnes dissenyar rúbriques? En quins casos és convenient?
-Altres accions per afavorir l’avaluació formativa i formadora: el feedback dels companys i dels professors.
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
- D'acord amb el document de valoració final del centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l'inspector/a del centre.
  
E-mail   crp-castellar@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent